REKLAMA
Znaleziono 6843 wyników
Dworzec PKP w Tomaszowie Mazowieckim: Czas na zmianyartykuł
Pokaż artykuł
Dworzec PKP w Tomaszowie Mazowieckim: Czas na zmiany
Dworzec PKP w Tomaszowie Mazowieckim wkrótce przejdzie gruntowną modernizację, co zostało oficjalnie ogłoszone przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Przetarg na wykonanie prac został ogłoszony, a oferty można składać do 4 marca 2025 roku. Celem inwestycji jest poprawa komfortu podróżnych oraz dostosowanie infrastruktury do współczesnych standardów.
Co dalej z budową pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z budową pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce?
Umowa na zaprojektowanie elektrowni jądrowej z amerykańskim konsorcjum Westinghouse-Bechtel z września 2023 r., wygasła z końcem marca. Co dalej z realizacją tej wielkiej inwestycji?
Czy zdążymy z Centralnym Portem Komunikacyjnym do 2032 roku?artykuł
Pokaż artykuł
Czy zdążymy z Centralnym Portem Komunikacyjnym do 2032 roku?
Trudno wyobrazić sobie, że cała realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) będzie wolna od wyzwań związanych z terminowością wydawania decyzji, koordynacją prac i spełnianiem formalności. W przypadku PKP PLK opóźnienia są naturalne i wynikają z konieczności modernizacji istniejącej infrastruktury.
Poznaliśmy oferty na przebudowę torowiska na Podwalu Przedmiejskim i przebudowę mostu nad Starą Motławąartykuł
Pokaż artykuł
Poznaliśmy oferty na przebudowę torowiska na Podwalu Przedmiejskim i przebudowę mostu nad Starą Motławą
Siedem ofert wpłynęło w przetargu na projekt i remont torowiska na Podwalu Przedmiejskim. W ramach zadania przewidziano również przebudowę mostu nad Starą Motławą. Miasto planuje kompleksowy remont infrastruktury tramwajowej na odcinku od ulicy Okopowej do przystanku Brama Żuławska, wraz z przebudową mostu nad rzeką Starą Motławą w ciągu ulicy Podwale Przedmiejskie. Całość inwestycji ma zostać zrealizowana w ciągu dwóch lat od podpisania umowy.
Są dalsze plany rozwoju kolei na Dolnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
Są dalsze plany rozwoju kolei na Dolnym Śląsku
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego odbyło się spotkanie, w którym udział wzięli Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Piotr Malepszak, Wiceminister Infrastruktury, a także wojewódzcy i lokalni radni oraz przedstawiciele marszałkowskich spółek związanych z infrastrukturą, czyli Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Kolei Dolnośląskich. Rozmawiano o inwestycjach, skróceniu czasu przejazdów pociągów i dalszym rozwoju kolei w województwie dolnośląskim.
Stoen Operator przeznaczy rekordowe nakłady na nowe inwestycje w Warszawieartykuł
Pokaż artykuł
Stoen Operator przeznaczy rekordowe nakłady na nowe inwestycje w Warszawie
Warszawski operator systemu dystrybucyjnego rozpoczął kolejny rok inwestycji. W 2024 roku Stoen Operator stawia przede wszystkim na rozbudowę sieci oraz budowę nowych, strategicznych obiektów infrastruktury sieciowej. Budżet uwzględnia także dalszą cyfryzację spółki i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Na realizację planów inwestycyjnych operator przeznaczy rekordową kwotę około 650 mln zł.
20 milionów złotych na odbudowę żłobków po powodzi. Gigantyczne inwestycje w infrastrukturęartykuł
Pokaż artykuł
20 milionów złotych na odbudowę żłobków po powodzi. Gigantyczne inwestycje w infrastrukturę
Rząd przeznaczy 20 mln zł na realizację programu odbudowy żłobków po powodzi. Środki pochodzą z rezerwy celowej Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej. Dodatkowe środki w wysokości 20 mln zł rząd przekaże na budowę mostu w gminie Mietków pod Wrocławiem. Te inwestycje są częścią większego planu odbudowy po powodzi, w który zaangażowano już ponad 3 miliardy złotych publicznych pieniędzy. O planach inwestycyjnych poinformowali ministrowie w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Marcin Kierwiński i Magdalena Roguska, którzy odwiedzili Dolny Śląsk.
PKP PLK SA stawiają na odnawialne źródła energiiartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK SA stawiają na odnawialne źródła energii
PKP PLK SA od 2016 roku konsekwentnie realizują strategię wdrażania odnawialnych źródeł energii (OZE) w zarządzanej sieci kolejowej, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu oraz zwiększenia efektywności energetycznej. W 2024 roku uruchomiono 32 instalacje fotowoltaiczne o łącznej mocy 623 kWp w Rybniku, Krakowie i Zawierciu. Do tej pory zainstalowano 87 takich systemów o łącznej mocy 1 464 kWp.
W 2025 roku tabor PKP Intercity zasilą kolejne nowe lokomotywy i wagonyartykuł
Pokaż artykuł
W 2025 roku tabor PKP Intercity zasilą kolejne nowe lokomotywy i wagony
W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw i 77 zmodernizowanych wagonów, które zostały wdrożone do rozkładu jazdy i kursują z pasażerami na pokładzie. Zamówiony został też tabor o wartości 11,8 mld zł brutto. W 2025 roku przewoźnik planuje odbiór 38 nowych lokomotyw i 119 zmodernizowanych wagonów, w tym 95 COMBO. W 2025 roku spółka zainwestuje także 292 mln zł netto w rozwój infrastruktury własnej.
Kluczowy przetarg w ramach CPK ogłoszony. Powstanie tunel KDP w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Kluczowy przetarg w ramach CPK ogłoszony. Powstanie tunel KDP w Łodzi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetarg na budowę 4,6-kilometrowego tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w rejonie Łodzi Fabrycznej. Będzie to trzeci i największy kontrakt na roboty budowlane dla najbardziej zaawansowanego obecnie projektu kolejowego CPK. Dwa pozostałe są już realizowane w centrum Łodzi.
Podpisano umowę na zaprojektowanie pierwszego etapu węzła kolejowego CPKartykuł
Pokaż artykuł
Podpisano umowę na zaprojektowanie pierwszego etapu węzła kolejowego CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zawarła kontrakt o wartości ok. 85 mln zł na zaprojektowanie pierwszego etapu węzła kolejowego CPK. Umowę zrealizuje konsorcjum firm Elkol i Mosty Katowice. Zakres prac obejmuje m.in. odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź (linia nr 85), który będzie przechodzić pod lotniskiem.
Schavemaker z kolejną inwestycją pod Wrocławiemartykuł
Pokaż artykuł
Schavemaker z kolejną inwestycją pod Wrocławiem
Kolejna inwestycja w aglomeracji wrocławskiej. Firma Schavemaker Invest Sp. z o.o. (należąca do holenderskiej firmy Schavemaker) realizuje budowę terminala przeładunkowego w Mietkowie (powiat wrocławski) przy swojej istniejącej i działającej bocznicy kolejowej o długości torów około 6 km z ważnym świadectwem bezpieczeństwa z bezpośrednim wjazdem na tory szlakowe, bez konieczności wtaczaniu pociągów ze stacji kolejowej.
Kolejowe Korytarze Solidarnościowe między Unią Europejską a Ukrainą – powstanie studium wykonalnościartykuł
Pokaż artykuł
Kolejowe Korytarze Solidarnościowe między Unią Europejską a Ukrainą – powstanie studium wykonalności
Skrócenie czasu przejazdów pociągów i poprawa przepustowości na odcinku Lublin – Dorohusk do granicy Polski – to główne założenia studium wykonalności, którego PKP PLK S.A. wykonanie powierzyła firmie IDOM. Zakończenie prac studialnych dotyczących korytarzy solidarnościowych przewidywane jest na rok 2026. Ich wartość to ponad 10 mln zł netto. Finansowanie przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
KGHM rozbudowuje infrastrukturę wokół najgłębszego szybu górniczego w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
KGHM rozbudowuje infrastrukturę wokół najgłębszego szybu górniczego w Polsce
W KGHM Polska Miedź S.A. trwają prace związane z budową infrastruktury powierzchniowej szybu GG-1. To największa inwestycja górnicza w Zagłębiu Miedziowym ostatnich lat. Zakończenie aktualnego etapu prac planowane jest na wrzesień 2029 roku. Za realizację inwestycji odpowiada Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S.A. wchodząca w skład Grupy Kapitałowej KGHM.
Rozpoczyna się budowa pierwszego w Polsce komputera kwantowego opartego na pułapkach jonowych artykuł
Pokaż artykuł
Rozpoczyna się budowa pierwszego w Polsce komputera kwantowego opartego na pułapkach jonowych
W piątek 2 sierpnia br. wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski spotkał się w Poznaniu z dyrektorem EURO HPC Andersem Jensenem. Spotkanie było poświęcone realizacji strategicznych planów budowy największego komputera kwantowego opartego na pułapkach jonowych w Europie. Podczas spotkania poruszone zostały kwestie rozbudowania lokalnego ekosystemu kwantowego, w zakresie nauczania i budowania kwantowych kompetencji w Polsce, oraz kluczowe kamienie milowe projektu. Budowa komputera rozpocznie się w przyszłym tygodniu, a w połowie 2025 roku zostanie on oddany do użytku. To będzie pierwszego tego typu urządzenie w Europie w ramach HPC Joint Undertaking.
[Polska] Czy kupujemy większe mieszkania?artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Czy kupujemy większe mieszkania?
Czy klienci deweloperów chętniej wybierają teraz większe mieszkania? Czy zwiększyła się liczba nabyw...
[Polska] Czy dostaniemy rabat od deweloperaartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Czy dostaniemy rabat od dewelopera
Czy możemy dziś liczyć na rabat przy zakupie nowego mieszkania? W których projektach deweloperzy ofe...
Trwa budowa odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia pomiędzy Łanami a Długołęką [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia pomiędzy Łanami a Długołęką [ZDJĘCIA]
Jak informuje inwestor - Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK), zaawansowanie prac na budowie północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (WOW) pomiędzy Łanami a Długołęką wynosi aktualnie 68,6% (stan na 31 marca). Koszt całej inwestycji to 164,7 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.
Firma Diverse CG przeniosła gdańskie biuro do Officynyartykuł
Pokaż artykuł
Firma Diverse CG przeniosła gdańskie biuro do Officyny
Diverse CG to doświadczony dostawca usług i kompetencji w obszarze IT. Firma ma główną siedzibę w Warszawie, ale od 5 lat prężnie rozwija się także w Trójmieście. W ostatnim czasie przeniosła swoje regionalne biuro do nowego, kameralnego biurowca Officyna wybudowanego przez firmę Torus, a na swoje potrzeby wynajęła blisko 400 mkw. powierzchni. W transakcji pośredniczyła firma JLL, lider doradztwa na rynku nieruchomości w Polsce.
GDDKiA złożyła wniosek o DŚU dla drugiego odcinka S11 w województwie śląskimartykuł
Pokaż artykuł
GDDKiA złożyła wniosek o DŚU dla drugiego odcinka S11 w województwie śląskim
Ponad 35-kilometrowy odcinek, stanowiący obwodnicę Tarnowskich Gór, jest drugim na jaki do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach złożony został wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). W efekcie, w toku jest już procedura dla całej 65-kilometrowej S11 w województwie śląskim. W czerwcu złożyliśmy wniosek dla odcinka od granicy województw opolskiego i śląskiego do rzeki Mała Panew.
REKLAMA